Τα 7 ενεργειακά κέντρα του σωματός μας (Τσάκρα - Chakra)

Τα ΤΣΑΚΡΑ είναι ενεργειακά κέντρα, που βρίσκονται στο σώμα και λειτουργούν συνεχώς, είτε το έχουμε συνειδητοποιήσει, είτε όχι.




  • Chakra Βάσης: κόκκινο Αιθέριο στρώμα της αύρας.
  • Ιερό Chakra: πορτοκάλι συναισθηματικό στρώμα της αύρας.
  • Chakra ηλιακού πλέγματος: κίτρινο διανοητικό στρώμα της αύρας.
  • Chakra καρδιάς: πράσινο αστρικό στρώμα της αύρας.
  • Chakra Μετώπου: ανοικτό μπλε/λουλάκι στρώμα Αιθέριων προτύπων της αύρας.
  • Chakra Μετώπου: λουλάκι/πορφύρο ουράνιο στρώμα "τρίτων ματιών" της αύρας.
  • Chakra Κορώνας: βιολετί στρώμα της αύρας.


Η ροή της ενέργειας δια μέσου των ΤΣΑΚΡΑ προκαλεί διάφορες επιδράσεις και καταστάσεις στο σωματικό, ενεργειακό, νοητικό και συναισθηματικό επίπεδο της ύπαρξής μας.
Η σύγχρονη επιστήμη της βιολογίας, ερμηνεύοντας τη διαδικασία αυτή, λέει πως είναι οι χημικές μεταβολές που προέρχονται από τους ενδοκρινείς αδένες των οποίων οι εκκρισεις αναμιγνύονται άμεσα και στιγμιαία με το αίμα.
Η γνώση πάνω στα ΤΣΑΚΡΑ και ο έλεγχος της ενέργειας μπορεί να αποτελέσει πολύτιμο κλειδί στην προσπάθεια μας για αυτοέλεγχο και αυτοπραγμάτωση.
Σκοπός μας είναι η ενέργεια που βρίσκεται σε λανθάνουσα κατάσταση και είναι συσπειρωμένη στη βάση της σπονδυλικής στήλης να ενεργοποιηθεί και να αρχίσει να ανεβαίνει. ‘Όταν η ροή φτάσει στα ανώτερα κέντρα, τότε ολόκληρη η συμπεριφορά του ασκούμενου αλλάζει. το συναίσθημα αυτό συχνά αναφέρεται ως ”η νέα γέννηση” ή «φώτιση».
Η ενέργεια ανέρχεται δια μέσου του στενού περάσματος που βρίσκεται στη σπονδυλική στήλη και περνά μέσα από τα 6 ενεργειακά κέντρα πριν φτάσει στον τελικό προορισμό της, το 7ο κέντρο.


Τα ΤΣΑΚΡΑ, λοιπόν, είναι ενεργειακά κέντρα, γι' αυτό και δεν μπορούν να περιγραφούν πλήρως από υλιστική ή σωματική άποψη.


Η λέξη “ΤΣΑΚΡΑ” είναι σανσκριτική και σημαίνει κύκλο και κίνηση ή τροχό.
Η ΥΟ G Α, που εστιάζεται ιδιαίτερα στα ΤΣΑΚΡΑ και στην κοιμισμένη ενέργεια (την κουνταλίνη) καλείται “Κουνταλίνη Γιόγκα”. Η Κουνταλίνη Γιόγκα, μπορούμε να πούμε πως είναι ένα κομμάτι της “ΤΑΝΤΡΑ ΓΙ0ΓΚΑ” ή απλά έχει την προέλευσή της στην ΤΑΝΤΡΑ ΓΙ0ΓΚΑ.
Κάθε ΤΣΑΚΡΑ έχει και μια περιγραφή. Οι εικόνες που παραθέτονται στη συνέχεια είναι ακριβή αντίγραφα εικονογραφημένων ταντρικών κειμένων και είναι παρμένες από το βιβλίο “ΤΣΑΚΡΑ” του HARISH JOHARI .


Αυτές οι εικόνες αποτελούν από μόνες τους μια γλώσσα και βοηθούν τον σπουδαστή να θυμάται τα ΤΣΑΚΡΑ, γεγονός το οποίο αποτελεί πολύτιμο τέχνασμα για εκείνον που προσπαθεί να οραματιστεί τα ΤΣΑΚΡΑ όταν διαλογίζεται πάνω σε αυτά.
Η συγκέντρωση στα φυσικά όργανα ή σημεία του σώματος, όπως περιγράφεται από πολλούς πνευματικούς δασκάλους, είναι ένας άλλος τρόπος πιο προσιτός σε αρχαρίους (ο HARISH JOHARI μας λέει ότι αυτός ο τρόπος παραπλανά, γιατί τα ΤΣΑΚΡΑ δεν είναι υλικά).
Παράλληλα με τον οραματισμό, μπορούμε να επαναλάβουμε ταυτόχρονα και τους ήχους, που έχουν άμεση σχέση με τα ΤΣΑΚΡΑ.


Το ένα από τα ημισφαίρια του ανθρώπινου εγκεφάλου εκφράζεται με εικόνες, ενώ το άλλο με το λόγο. Το οπτικό ημισφαίριο εργάζεται με τις οπτικές εικόνες των ΤΣΑΚΡΑ που δίνονται στα σχεδία στη συνέχεια αυτής της εργασίας, ενώ το ημισφαίριο του λόγου ασχολείται με τους ήχους.
Η ταυτόχρονη χρήση των ικανοτήτων της ακοής και της όρασης είναι μια μορφή ΤΑΝΤΡΑ.
Εκείνος που θα γίνει κύριος αυτής της άσκησης θα βρεθεί γρήγορα σε διαλογιστική κατάσταση.
Είναι σημαντικό να εξηγήσουμε ιδιαίτερα σε όσους θέλουν να αφυπνίσουν την Κουνταλίνη πως το υλικό της αποτελεί τη σταθερή υποστήριξη σε όλες τις λειτουργίες και δραστηριότητες που συμβαίνουν στο σώμα. Συντηρεί όλες τις υπάρξεις του κόσμου με το μέσον της εισπνοής και της εκπνοής.


Η λέξη κουνταλίνη προέρχεται από την σανσκριτική λέξη «κούνταλ», που σημαίνει «σπείρα». Παραλληλίζεται με ένα φίδι που όταν αναπαύεται και κοιμάται είναι συσπειρωμένο, κουλουριασμένο. ‘Έτσι, λοιπόν, αυτή η ενέργεια αναπαύεται στη βάση της σπονδυλικής στήλης και είναι στατικής μορφής.


Αυτό συμβαίνει στο σημείο όπου τα ανώτερα οστά του κόκκυγα και τα κατωτέρα οστά του ιερού οστού συνδέονται με μια συστάδα νεύρων που μοιάζει σαν ινώδης ρίζα. Σύμφωνα με την παράδοση αυτό είναι γνωστό σαν το Μουλαντάρα Τσάκρα. Μετά την αφύπνισή της η κοιμισμένη αυτή ενέργεια εργάζεται (ανέρχεται - κυλάει) δια μέσου των Νάντι.
Η λέξη “νάντι” προέρχεται από την σανσκριτική ρίζα “ναντ”, η οποία σημαίνει κίνηση. Τα “Νάντι” είναι γνωστά και ως Κανάλια.


Σύμφωνα με την ταντρική μελέτη υπάρχουν 14 κύρια νάντι. (κατ' άλλους 24).
Από αυτά το Ιντα, το Πιγκάλα και η Σουσούμνα είναι τα τρία κυριότερα.
Η Σουσούμνα είναι τοποθετημένη στη μέση και περνά μέσα από την σπονδυλική στήλη.
Ξεκινάει από το ”Μουλαντάρα Τσάκρα” ‚ διατρέχει το σώμα προς τα επάνω, διαπερνά τον ουρανίσκο στη βάση του κρανίου και ενώνεται με το ”Σαχασράρα” στην κορυφή του κρανίου.
Από εκεί (κατά μία άποψη) χωρίζεται σε δύο τμήματα (νάντι). Το πρόσθιο που φτάνει μέχρι το “άτζνα τσάκρα”, ενώ το πίσω τμήμα ενώνεται με το πίσω μέρος του κρανίου με το «μπράχμα ράντρα».


Σύμφωνα με την παράδοση όταν ένας γιόγκι στον διαλογισμό τοποθετήσει τον εαυτό του στο σημείο ανάμεσα στα δύο φρύδια, στο “άτζνα τσάκρα” (στο τρίτο μάτι) και φτάνει την ενέργειά του έως την περιοχή της “μπράμα ράντρα” γίνεται γνώστης του παρελθόντος, του παρόντος και του μέλλοντος, περνά πέρα από τον Χρόνο και ο θάνατος δεν μπορεί να τον αγγίξει. Σταματά η διαδικασία της γήρανσης.

Το “‘Ιντα” είναι το αριστερό κανάλι. Φορέας των σεληνιακών ρευμάτων είναι από τη φύση του θηλυκό.
Αντιπροσωπεύει την αριστερή αναπνοή, όταν δηλαδή κατά την εισπνοή και εκπνοή κυριαρχεί η πνοή που εισέρχεται και εξέρχεται διαμέσου του αριστερού ρουθουνιού. ‘Ένας συγκεκριμένος τρόπος αναπνοής μέσω του αριστερού ρουθουνιού διεγείρει το “ιντα νάντι”.
Η παράδοση συστήνει πως όλες οι σημαντικές δραστηριότητες και ιδιαιτέρα εκείνες που δίνουν σταθερότητα στη ζωή είναι καλύτερα να γίνονται όταν λειτουργεί το “ιντα”.
Σ' ένα σύστημα της ΓΙΟΓΚΑ οι ασκούμενοι ακολουθούν τη συνήθεια να κρατούν τον αριστερό ρουθούνι ανοικτό κατά τη διάρκεια της ημέρας για να ισορροπήσουν την ηλιακή ενέργεια που λαμβάνεται τις ώρες που υπάρχει το φως του ήλιου. Ο ακριβής εντοπισμός αυτού του “νάντι” δεν είναι δυνατός με τις σύγχρονες τεχνικές επινοήσεις, αλλά μπορεί να γίνει αισθητή η ιδιότητά του μέσω των αποτελεσμάτων του, ακολουθώντας την επιστήμη της αναπνοής.


Το “Πιγκάλα” είναι το δεξιό κανάλι — φορέας των ηλιακών ρευμάτων, είναι από τη φύση του αρσενικό. Αντιπροσωπεύει την δεξιά αναπνοή, δηλαδή την αναπνοή που εισέρχεται και εξέρχεται από τον δεξιό ρουθούνι.
Το “πιγκάλα νάντι” κάνει το φυσικό σώμα πιο δυναμικό και αποδοτικό και προσφέρει περισσότερη ενεργητικότητα και αρσενική δύναμη. Συστήνεται για σωματικές δραστηριότητες, προσωρινές ασχολίες, για διαλέξεις και μονομαχίες.
Η γιόγκικη πρακτική της διατήρησης του δεξιού ρουθουνιού ανοικτού στη διάρκεια της νύκτας, όταν η ηλιακή ενέργεια είναι πιο αδύναμη επιφέρει ισορροπία στον υγιή οργανισμό.


Όταν η ενέργεια της κουνταλίνης ανέρχεται, δραστηριοποιούνται όλα τα “νάντι”. Η παράδοση περιγράφει την κουνταλίνη εκείνης της στιγμής ως κινούμενη με διάφορους τρόπους, που εξαρτώνται από το ποιο στοιχείο υπερτερεί στον άνθρωπο :



  • Κίνηση μυρμηγκιού. 'Όταν κυριαρχεί το στοιχείο “γη”, έχει κανείς την αίσθηση πως κάτι έρπει στην σπονδυλική στήλη.
  • Κίνηση βατράχου. Χοροπήδημα και σταμάτημα και ξανά χοροπήδημα είναι η αίσθηση που νιώθει κανείς στη σπονδυλική του στήλη όταν κυριαρχεί το στοιχείο “νερό”.
  • Κίνηση ερπετού. Υπερβολική ζέστη γίνεται έντονα αισθητή όταν το κυρίαρχο στοιχειό είναι της φωτιάς. Ο άνθρωπος βιώνει στη σπονδυλική στήλη μια αίσθηση σαν να ανυψώνεται ένα φλογερό ρεύμα.
  • Κίνηση πουλιού. Αιώρηση, ελαφρότητα, μια δροσερή αίσθηση στη σπονδυλική στήλη ή μια αρμονική κίνηση είναι η αίσθηση που νιώθει κανείς όταν κυριαρχεί το στοιχειό του αέρα.
  • Κίνηση πιθήκου. ‘Όταν κυριαρχεί το στοιχειό του αιθέρα, η αίσθηση μοιάζει με πήδημα. Είναι απότομη, κινείται με δύναμη και στιγμιαία. Στις ταντρικες γραφές αναφέρεται πως όταν η ενέργεια φτάσει στο “άτζνα τσάκρα” ο ασκούμενος αποκτά τη δύναμη να βλέπει το παρελθόν, το παρόν και το μέλλον.


Τα φράγματα του χρόνου και του χώρου δεν υπάρχουν πια γι' αυτόν. Αποκτά τα λεγόμενα “σίντις” (πνευματικές δυνάμεις).


Σύμφωνα με τον ROBERT NAJEMY , αν στην προσπάθεια ξυπνήματος (αφύπνισης) της κουνταλινης δεν υπάρξει πιο πριν μια διαδικασία “καθαρισμού” της σουσούμνα μέσω του καθαρισμού του υλικού, ενεργειακού και νοητικού σώματος με μια σειρά από τεχνικές, τότε η κοιμισμένη ενέργεια μπορεί να ανέλθει από το ίντα ή το πιγκάλα δημιουργώντας έντονες ακραίες καταστάσεις στο σωματικό, ενεργειακό, νοητικό και συναισθηματικό επίπεδο της ύπαρξής μας.


Περισσότερα θέματα


Έρευνα Τρελαμένοι

Woodworking for Beginners - Full Guide (FREE Video + eBooks + Tools)